2013. január 24., csütörtök

Mi az ára?




Ezt azért írom le, mert szerintem tanulság van benne jócskán, és remélem gondolat ébresztésnek jóóóó lesz :)


Szóval:
Vannak tények, mint például, hogy mindenkinek van lehetősége fejlődni. Igen ám, de akkor sokan felhörrennek, hogy ....na jóóó, könnyű annak aki megteheti.
Igen ám, de ahhoz hogy valaki jó legyen egy szakmában kitartó munka, önfeláldozás, és kitartás is kell ám, nem csak pénz, és ezt sokan nem teszik bele a tudás zsákjába, csak a végeredményt, hogy de jó neki, vagy neki könnyű diplomával...és még sorolhatnám

Aztán a másik fele, amin most elgondolkoztam, azt szemléletesen szeretném elmondani, ezért egy történetbe illesztem:
Tehát van egy kosárjátékos, aki lehet hogy tehetséges, de lusta. Amikor jön egy megmérettetés, vagyis egy verseny, akkor az elején még játszik, hogy azért mutassa hogy ott van...de aztán hamar rájön, hogy ezt még gyakorolni kellett volna, ezért sérülést szimulál ( kifogás ) és kiül a kispadra, majd onnan, mint csodacsatár, hangzatos és fantasztikus tanácsokkal látja el a társait, amit ő nem mert, és nem tudott megcsinálni.
Ebből csak azt akartam kihozni, hogy sokszor nem azért nem kapunk meg valamit, mert rossz családba születtünk, nincs pénzünk...és még sorolhatnák 1000 okot, hanem szerintem azért....mert nem tettünk érte, és nem érdemeljük meg.
Szerintem a karmikus büntetés csak egy hangzatos kifogás ( nem minden értelemben ) és a SORS és a külső körülmények nagyon jó álcák arra, hogy ne azt tegyük amit kell, hanem várjuk a galambot. És a másik fele, hogy ha nem fejlesztjük az ismereteinket, nem tanulunk, akkor nem tudunk szintet lépni. És itt nem diplomára gondolok, mert én nagyon sokat tanultam a főzésről az utóbbi időben, és egész más a véleményem az ételről, mint 2-3 évvel ezelött. Megtanultam kenyeret sütni :) , és örömet találni olyan tevékenységekben amiket nagyon nem szeretek.

Mindenre van megoldás, mindent meg lehet oldani, csak előre meg kell fizetni az árát.
Ha hegyet mászunk, akkor nem a völgyben gyönyörködünk a kilátásban, hanem megdolgozunk érte. De ahhoz hogy tudjuk hogyan kell hegyetmászni, és honnan tudjuk hogy ott szép a kilátás?

Vannak dolgok amikbe bele sem gondolunk..és ha más mondd valamit elhisszük :)

Nem kéne, mert mindennek ára van!

1 megjegyzés:

  1. Jó gondolatok, én megköszönöm, mert engem is gondolkodásra késztetnek.

    VálaszTörlés